SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 3 July 2014

Tips Anak Bijak

"Tahniah Puan! Puan hamil beberapa minggu!."--- Perasaan yang sukar digambarkan apabila doktor cakap macam tu ditambah pula kalau memang kita dah menanti kehadiran cahayamata yang agak lama. Syukur, Alhamdulillah.

Maka bermulalah sebuah kehidupan yang mungkin berbeza sedikit dari sebelum ini. Jika sebelum ni kita kurang peka tentang info tentang kehamilan, apabila doktor khabarkan berita yang menggembirakan ini mulalah kita mula mengorek segala info kehamilan.

Sama ada diri kita atau suami akan mula berjinak dengan website keibuan untuk mencari info seperti cara mengatasi morning sickness, pemakanan ketika hamil, dan pelbagai lagi tips dan petua. Yang pastinya setiap ibubapa inginkan yang terbaik untuk bayi dalam kandungan.

Sewaktu saya mengandungkan baby rayy, saya sangat mengharapkan agar anak saya nanti cerdik bijak. Dilahirkan sempurna dan sihat tubuh badan itu sudah semestinya harapan setiap ibubapa. So demi mencapai hasrat hati, saya amalkan permainan otak seperti sudoku dan word search. Bagi pengguna telefon pintar android, boleh download di "playstore" .

1) sudoku


*first time main secara serius! Semuanya demi anakku ♥

2) word search


Tips diatas ini adalah pendapat saya ye, apa yang ibu buat mempengaruhi janin. Selain itu, bakal ibu juga boleh amalkan pemakanan yang sihat dan makan-makanan yang bagus untuk perkembangan otak seperti kismis, kurma, badam dan saya juga amalkan minyak ikan terbaik dunia dari shaklee, OmegaGuard!

Saya amalkan sejak kandungan masuk trimester kedua hinggalah sebelum 2 minggu sebelum bersalin. Ketahui mengapa tidak boleh ambil minyak ikan sebelum bersalin.




Note: Alhamdulillah, kini baby rayy dah pon 18 bulan. Semoga membesar menjadi anak yang solehah dan membanggakan mama dan papa. Inshaallah.

Anda seorang ibubapa yang prihatin?
Berikan yang terbaik untuk mereka seawal dari dalam kandungan lagi.

Set Kehamilan Ibu Prihatin -trimester Pertama
Set Kehamilan Ibu Prihatin -trimester ke2 & ke3

Anda juga inginkan bayi anda bijak, pintar dan cergas?

Hubungi kami sekarang!
Sha 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com

posted from Bloggeroid

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...