SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 18 August 2016

Bekas Pembaca Berita Bertarung Nyawa Hidap Kanser Paru-Paru, Kembali SIhat

Kanser Paru-Paru dan Vivix Shaklee


Jika saya kata bahawa kandungan Vivix boleh membantu merencat dan merawat sel kanser mungkin anda tidak percaya. Tapi tahukah, company Shaklee telah melakukan landmark study dan mengkaji bahan-bahan hebat yang terkandung dalam Vivix ini antaranya kandungan resveratrol.

Saya nak berkongsi dengan anda, testimoni vivix yang membantu pesakit kanser paru-paru, Law Chu Hian. Saya pernah berjumpa beliau secara face to face ketika Shaklee Conference yang lepas. Memang terkejut jika saya tak tahu beliau pernah sakit teruk sebelum ini, kerana gaya dan penampilan serta raut wajah yang muda juga buat saya sekali lagi terkejut bila mengetahui umur sebenar beliau. 

Sebelum jatuh sakit teruk, beliau merupakan pembaca berita NTV7. Semuanya berbeza selepas disahkan doktor yang beliau menghidap kanser paru-paru. Namun itu tidak mematahkan semangat beliau untuk terus berjuang dan berikhtiar untuk kembali sihat.

Beliau telah mengamalkan vitamin Shaklee sebagai makanan tambahan untuk melawan penyakit kanser paru-paru ini. Mari baca luahan Law Chu Hian.



Saya bertemu dengan Shaklee selepas satu tahun kemoterapi saya. Ya, saya seorang yang penghidap kanser yang masih hidup. Pada awal Disember 2003, saya telah didiagnosis dengan tumor paru-paru, dan untuk lebih tepat, Germa-sel Tumor. Berita itu datang sebagai tamparan yang dahsyat kepada semua aspek dalam hidup saya kerana saya tidak pernah jangka yang saya akan didiagnosis sebagai pesakit kanser. Bahagian yang paling mencabar untuk menjadi seorang pesakit kanser adalah rawatan itu sendiri. Saya telah melalui rejim kemoterapi selama tiga bulan. Percayalah, ia adalah neraka! Mimpi ngeri yang paling teruk ialah muntah itu sendiri. Apa sahaja pergi ke perut saya, saya akan muntah dalam masa yang singkat, dan trauma itu berakhir dengan muntah darah.

Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telur, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Kompleks Shaklee), dan tidak ada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya dengan pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya tidak begitu memuaskan.

Segala-galanya berubah selepas Shaklee datang ke dalam hidup saya pada Julai tahun ini. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini saya. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk   temujajnji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa “kad laporan” saya SEMPURNA! Orang sentiasa bertanya kepada saya, “Apakah produk Shaklee yang anda ambil?” Dan jawapan saya sentiasa,” Semua! ” Memang betul, SEGALANYA, kerana ia adalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya.

Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan – Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri saya, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan.

Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka memberi saya sepanjang hidup saya. “- Master Law Chu Hian

Kanser paru-paru merupakan kanser pembunuh nombor satu dikalangan lelaki dan ketiga dikalangan wanita selepas kanser payudara dan kolorektal.

Penyebab kanser paru-paru:

  1. Menghisap rokok (90%) sama ada aktif atau pasif.
  2. Pencemaran udara
  3. Pendedahan kepada asbestos
  4. Penyakit paru-paru, seperti TIBI dan COPD
  5. Pendedahan kepada radon/radium
  6. Pekerjaan yang terdedah kepada arsenic, kromium, nikel, hidrokarbon, aromatik dan eter juga boleh meningkatkan risiko kanser paru-paru.
Tanda-tanda atau simptom pesakit yang menghidap kanser paru-paru:
  • Batuk berdarah
  • Nafas berbunyi
  • Sakit dada
  • Batuk kronik
  • Sakit tulang
  • Kesukaran menelan
  • Kehilangan berat badan
  • Kelesuan

Bagaimana Vivix Shaklee Membantu Pesakit Kanser?


Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivx yang telah dirujuk lebih daripada 2000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute of Aging, National Cancer Institute dan banyak lagi.




Ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penyebab penuaan. 4 mekanisma utama penuaan selular:
  • kerosakan DNA- Vivix memelihara dan memulihara kerosakan DNA
  • Pengawal Genetik- Vivix memberi impak positif terhadap pengawal genetik dengan memperlahankan penuaan pada peringkat selular
  • Penurunan Tenaga Selular- Mitochondria dalam sel tubuh kita menghasilkan tenaga, ramuan vivix merangsang biogenesis mitochondrin
  • Penimbunan Protein AGE- Vivix 10 kali lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.



Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol. Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...